/ Allmänt / Tips /

10 saker att göra en regnig dag

Vems första tanke när det regnar har inte någon gång varit "Åh nej det regnar"? Varför ska det dock behöva vara så? Varför ska vårt humör förstöras bara för att lite regn kommer från himmlen? Jag försöker alltid hitta lösningar på mina negativa tankar för att få bort dem från min hjärna. Ju mindre negativa tankar och mer positiva tankar desto bättre! Därför brukar min tanke när jag ser att det regnar istället vara "Vad mysigt med lite regn"
 
Därför tänkte jag idag skriva ner tio saker som jag älskar att göra när det regnar
- Annordna hemmaspa (bjud in vännerna eller varför inte ensam?)
- Baka eller laga något gott (en kladdkaka, chokladbollar, hemmagjord Granola eller veckans matlådor)
- Städa (allt från en byrå till att dammsuga, bättre att göra en regnig dag än när solen skiner) 
- Kolla på den där filmen som du längtat efter att få se 
- Åka till ett shoppingcenter (unna dig något speciellt) 
- Rensa ur garderoben (vem älskar inte att ha en fräsch och snygg garderob) 
- Gör en kopp (sätt dig i soffan och läs en bok) 
- Ta hand om naglarna (måla, fila, olja)
- Planera (hur du ska träna, lägga upp jobb/skola, när du ska träffa vänner)
- Gör i ordning en mysig brunch (bjud in dina vänner eller sätt dig i soffan och njut av lugnet) 
Kram❤️
 
Det är tankarna som styr hur man upplever saker, du kan själv påverka vilket humör du vill vara på. Tänk på det!
 
 
 
regn