/ Allmänt /

Bästa stunden på dagen

Godmorgon på er!
Idag tog jag mig en liten sovmorgon, kände mig värd det efter slitet jag haft de senaste veckorna. Därför vaknade jag strax efter 9, gick upp, lagade frukost och kollade Nyhetsmorgon. Ni som känner mig vet att jag älskar att äta frukost framför Nyhetsmorgon. Jag kan ställa klockan och gå upp 30 minuter tidigare än vad jag egentligen behöver gå upp, bara för att hinna se lite innan jag går iväg på mornarna. 
 
Till frukost idag gjorde jag mig en smoothie bowl, något jag verkligen kan rekommendera. För det första är det mycket godare än naturell yoghurt och dessutom nyttigare än fruktyoghurt som innehåller massvis med tillsatt socker. Du får i dig vitaminer i form av frukten/bären du har i smoothien och av nötterna, fröna och flingorna blir du både mätt och du får i dig bra vitaminer, mineraler, fetter och energi för att orka dagen. Och som de flesta vet är frukosten det viktigaste målet på dagen, så varför då inte se till att få i sig de nödvändiga vitaminerna då?! 
 
I min smoothie bowl hade jag idag i:
- 2.5 dl frysta blåbär
- 1 banan 
- 1.5 dl mjölk (Laktosfri) 
(Egentligen tycker jag det är bättre att ha i sojamjölk men tyvärr hade vi ingen hemma. Jag tror nämligen att det är bättre för kroppen då det innehåller bara vegetabiliska ämnen osv.) 
 
Min topping bestod av: 
- Müsli (Välj någon som inte innehåller onödigt mycket socker, många gör tyvärr det)
- Solrosfrön
- Pumpakärnor
- Kokos
- Hasselnötter 
 
Hoppas ni får en bra dag, Kram ❤️
 
 
 
#1 / / Lena:

Mums, vad det lät gott!! :)